_MG_7484 II

Aktuelt Haugesund billedgalleri

Våren 2023 | Skulpturjakt i Byparken

Bli med på skulpturjakt og lag din egen skulptur i verkstedet vårt!

Dato: Vår/ Sommer 2023

Utover våren kan du bli kjent med skulpturene i Byparken og lage din egen skulpturpark i Haugesund billedgalleri!

Mellom trærne og buskene i Byparken
finnes mange skulpturer. Bli med på
skulpturjakt!

Utover våren og sommeren kan du bli kjent med skulpturene i Byparken og lage din egen skulpturpark i Haugesund billedgalleri! Informasjon om skulpturjakten får du gratis i Haugesund billedgalleri eller på Karmsund folkemuseum i våre åpningstider.

Før du kan finne skulpturene må du vite hva en skulptur er:
• En skulptur er et kunstverk vi kan se fra alle kanter. Fra forsiden, fra siden, og fra baksiden. Vi kan gå rundt en skulptur, mens et maleri kan vi bare se fra siden eller rett forfra.

• Noen skulpturer er fantasifigurer, noen forestiller dyr og andre forestiller mennesker som har levd en gang for lenge siden.

• En skulptur lages ofte i et hardt materiale slik at den tåler å stå utendørs. Den kan hugges ut av stein eller tre, støpes i bronse eller den kan være laget av plast. En fin ting med skulpturer som står utendørs er at det er lov til å kjenne på dem.

Nå som du vet mer om hva en skulptur er, klarer du å finne alle skulpturene i Byparken?

Se brosjyren her

Brosjyren er støttet av: