Økonomi- og administrasjonsrådgiver, 100 % stilling
Vi søker økonom med hjerte for mer enn bare tall!
Haugalandmuseet AS er museet for kunst og kultur i Nord-Rogaland. Kommunene Utsira, Haugesund, Tysvær, Bokn og Vindafjord eier museet. Vi er et desentralisert museum med 20 ansatte. Administrasjonen har kontor i Haugesund sentrum.
Vi søker økonom med hjerte for mer enn bare tall!
Økonomi- og administrasjonsrådgiver, 100 % stilling
Til stillingen ligger ansvar for administrasjon, personal og økonomi. Rådgiveren har støttefunksjon, og rapporterer til direktøren.
Arbeidsoppgaver
• Administrativ kontordrift
• Regnskapsføring a-å, lønn, budsjett og rapportering
• Personalforvaltning
• IKT-ansvar
• Saksutredning, ansvar for elektronisk arkiv, planarbeid og rapportering
Kvalifikasjoner
• Det ønskes minst tre års høyskoleutdanning innen administrative/økonomisk fag
• Annen relevant utdanning kombinert med relevant praksis, eller særlig god relevant praksis kan erstatte utdanningskravet
• Kjennskap til Visma.net ERP
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Gode ferdigheter innen IKT, og Excel spesielt
• Førerkort klasse B er en fordel, siden noe reiseaktivitet kan påregnes.
Utdanningsnivå
• Høyskole / Universitet
Utdanningsretning
• Adm/Øk
Personlige egenskaper
• Evne til å utvikle og motivere medarbeidere og å skape gode samarbeidsforhold
• Være tydelig, utadrettet, løsningsorientert og glad i teamarbeid
• Samfunnsengasjert, initiativrik og resultatorientert
• Personlig egnethet vil bli tillagt vekt
Vi tilbyr
Haugalandmuseet tilbyr et spennende og godt arbeidsmiljø med rom for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstid. Museet har tariffavtale “Landsoverenskomst for museer og andre kulturinstitusjoner”, offentlig pensjonsordning og fra lønn trekkes 2% innskudd til pensjon. Lønn etter avtale, som 1434 rådgiver. Den som blir ansatt i stillingen får kontorplass i Museumskvartalet, Haugesund sentrum.
Send skriftlig søknad med CV og referanser til post@haugalandmuseet.no
Søknadsfrist
5. desember 2023. Vitnemål og attester ettersendes etter avtale.
Kontaktperson
direktør Mads Ramstad, tel. 52 70 93 60