Haugalandmuseet_logo_liggende_blå
Stridsvogn utenfor museumsinngang
Haugesund billedgalleri

Arrangement Haugalandmuseet

Galleri og museum våkner til live igjen!

«2 for 1» - besøk to museer for prisen av ett i løpet av to dager!

Dato: 18. mai 2020

Åpningstider:

Sted: Haugalandet

Pris: Voksen billett kr. 70, Honnør/student billett kr. 50, Barn (under 16 år) gratis

Galleri og museum våkner til live igjen!

Etter to måneder med stengte dører åpner endelig større deler av kulturlivet igjen. For oss er det stas å gjenåpne på den internasjonale museumsdagen som er markert i over 40 år, og i fjor var over 37 000 museer med på å markere dagen i 158 ulike land.

Fra 18. mai åpner Haugalandmuseet noen museer for publikum etter retningslinjer som gjør besøket trygt.

Vi åpner for publikum

Haugesund Billedgalleri, Karmsund folkemuseum og Arquebus krigshistorisk museum.

Vi inviterer til store utstillinger om kunst, hverdag og krig som er åpent mandag til fredag 12-15.

Vi åpner med tilbudet «2 for 1» – besøk to museer for prisen av ett i løpet av to dager.

Barn og unge er viktige for museet, og vi tilbyr egne opplegg til skoler og barnehager som får tilbudet tilsendt. Formidlerne har aktiviteter ute og inne som enkelt vårslepp i Dokken, skulpturlek i Byparken, lokal krigshistorie på Arquebus og besøk i urtehagen i Vindafjord. Aktivitetene ute er tilpasset rådene om smittevern, og besøk må avtales på forhånd.

I sommersesongen satser vi på å kunne åpne opp mer som normalt, så følg med for sommeren på hjemmesiden vår haugalandmuseet.no

For mer informasjon kontakt
Mads Ramstad