Oversiktsbilde tatt fra øst.

Arrangement Haugalandmuseet

Åpen dag på Museumsgården Ørpetveit

Vi har gleden av å åpne opp Museumsgården Ørpetveit og invitere til aktiviteter for store og små, i landlige omgivelser like ved Raglamyr

Dato: Søndag 11. september kl. 12:00-15:00

Sted: Museumsgården Ørpetveit, Ørpetveitvegen 203, Haugesund

Pris: Familiebillett kr. 100,-. Billetter kan kjøpes på TicketCo eller Vipps ved ankomst

Vi åpner opp bygningene og byr på kjekke aktiviteter på tunet for store og små. Denne dagen kan dere ta del i både kjente og mindre kjente aktiviteter på vårt gårdsanlegg og kanskje mimre tilbake til svunnen tid eller få opplevelsen av “Farmen” i miniatyr.

Haugesund Husflidslag kommer for å spikke med dere. Husflidslaget har en linåker på museumsgården og vil demonstrert hvordan lin blir til tråd, en fascinerende prosess.

Aktiviteter denne dagen:

Spikking, hopping i høy, kjøring med hest og kjerre (kr. 35,-), snekring av fuglekasser (kr. 100,-), separering av melk, kverning av mel, vask av klær, sangleker, demonstrasjon av bearbeiding av lin og omvisning. Det vil være salg av kioskvarer.

Billetter kan kjøpes her

Haugalandmuseet og Haugesund Husflidslag markerer sammen Kulturminnedagen.

Velkommen!

Endringer kan forekomme.

Bruk parkeringsplassene ved Biltema og følg veiløpet på østsida av Biltema ned til gården. Uten bil – følg gangstien som går på nedsiden av Jysk og Leos Lekeland.