Arrangement Haugesund billedgalleri

Digital åpning! Idun Baltzersen – Prøvelse

Eksperimentelt og monumentalt - tresnitt i dag!

Dato: Fredag 28. mai kl. 18:00 (digital åpning i sosiale medier)

Tidspunkt: Digital åpning i sosiale medier fredag 28. mai kl. 18:00

Pris:

Haugesund billedgalleri har gleden av å presentere utstillingen Prøvelse av Idun Baltzersen. Utstillingen er åpen for publikum fra og med lørdag 29. mai og står til og med 8. august. Alle hjertelig velkommen!

Det er ingen arrangement i tilknytning til åpningen. Utstillingsåpningen gjøres digitalt og vises på museets nettsider og i sosiale medier. Vi inviterer publikum til å delta på utstillingsåpningen fra sofakroken! Velkommen til en digital utstillingsåpning fredag 28. mai kl. 18:00!

Se filmen av åpningen her: https://www.dropbox.com/s/9rubhsssx0jxych/Pr%C3%B8velse%20av%20Idun%20Baltzersen.mp4?dl=0

Eksperimentelt og monumentalt
Haugalandmuseet formidler et mangfold av perspektiver og virkeligheter, og kunstneren Idun Baltzersen tar tak i problemstillinger som engasjerer oss som kunst og kulturhistorisk museum. Baltzersen vant 1. prisen (Seglem-prisen) i den internasjonale HIT-utstillingen i Haugesund billedgalleri i 2019, og ble samtidig invitert til å stille ut i Billedgalleriet i 2021. Vi er svært glade over å kunne ønske henne velkommen tilbake til Haugesund med nye arbeider i en omfattende separatutstilling.