Annette Kierulf
Kierulf_2021_09_15_GN3202
Kierulf_2021_09_15_GN3218

Filmfestivalutstillingen 2021 Annette Kierulf og Caroline Kierulf | utstilling

Velkommen til årets Filmfestivalutstilling "Samfunn og samarbeid"

Dato: 22. august - 26. september 2021

Tidspunkt: Søndag 22. august kl. 18:00

Pris: Gratis inngang på vernissasjen fredag 22. august kl. 18:00

Annette Kierulf og Caroline Kierulf – Samfunn og samarbeid

Haugesund kunstforening, Den norske filmfestivalen og Haugalandmuseet-Haugesund billedgalleri har gleden av å invitere til vernissasje søndag 22. august kl. 18:00. Årets filmfestivalutstillere ANNETTE og CAROLINE KIERULF er til stede. Utstillingen åpnes av fylkesordfører Marianne Chesak. Musikalsk innslag ved Almuth Chylek og Tobias Tellmann fra MUNOR. Forfriskninger. Alle hjertelig velkommen!

Søstrene Annette og Caroline Kierulf har markert seg sterkt på den norske kunstscenen og har stått i fronten for revitaliseringen av tresnittet som kunstform her til lands. Annette (f. 1964) og Caroline Kierulf (f. 1968) er født og oppvokst i Oslo, men har gjennom mange år vært bosatt i Bergensområdet.

De har sine selvstendige kunstnerkarrierer, men gjør også svært ofte utstillingsprosjekter sammen. Kunstnerne eksperimenterer og utforsker særlig fargetresnittet og puslespillteknikken, som først ble utviklet av Edvard Munch. De tar ofte utgangspunkt i egne erfaringer og observasjoner fra nære omgivelser, som hjemmet, familierelasjoner, feminisme og forholdet til naturen. Til utstillingen er det gitt katalog med tekst av Kristoffer Jul-Larsen.

Den årlige Filmfestivalutstillingen blir til gjennom et samarbeid mellom Haugesund kunstforening, Den norske filmfestivalen og Haugalandmuseet-Haugesund Billedgalleri. Vi ønsker hjertelig velkommen til vernissasje!

Katalogtekst: «Samfunn og samarbeid» Annette Kierulf og Caroline Kierulf

Mer informasjon om kunstnerne: https://www.kierulf.info/

Utstillingen åpner søndag 22. august og varer til 26. september 2021.

Annette Kierulf
Annette og Caroline Kierulf. Foto: Hanne Cathrin Olsen