259718158_10224833118627654_2396060837279380445_n

Arrangement Haugalandmuseet

Konsert | Nils Økland og O i Wrangell-huset

Velkommen til dobbelkonsert i Wrangell-huset!

Dato: Tirsdag 30. november kl. 19:00

Sted: Wrangell-huset, Sørhauggata 149, 5527 Haugesund

Pris: Billetter: 200 (ord.) / 120 (student, honnør)

Velkommen til dobbelkonsert i Wrangellhuset med Nils Økland solo og O!

Nils Økland – hardingfele/fiolin/viola d’amore

O
Helen Louise Solberg – akustisk gitar, stemme
Inga Margrete Aas – viola da gamba
Jan Martin Gismervik – slagverk

Wrangellhuset har en kapasitet på 30 publikummere.
Billettene kan kjøpes i døren, eller forhåndsbestilles ved å vippse til +47 922 13 323 (Jan Martin Gismervik).
Billetter: 200 (ord.) / 120 (student, honnør).

Dørene åpner 18:30.
Konsertstart 19:00.

///

NILS ØKLAND:
Økland (hardingfele/fiolin/viola d’amore) er internasjonalt kjent for sin nyskapende spillestil. Han har gitt ut soloalbum på ECM og Rune Grammofon til fantastiske kritikker. Økland har spilt med flere store orkestre, skrevet musikk for London Sinfonietta, film, ballet og teater og spilt på plater med Christian Wallumrød, Arve Henriksen, Åsne Valland Nordli og Bjørnar Andresen. Både som utøver og komponist har han bygget broer mellom folkemusikk, kunstmusikk og improvisasjonsmusikk.
nilsokland.no

O:
The acoustic free folk duo O consists of Oslo based musicians Inga Margrete Aas and Helen Louise Solberg. Their music exists in a liminal zone between songs and acoustic free form, and could be described as melted folk, with an unorthodox blend of guitar, the baroque instrument viola da gamba and voice. Collaborating frequently with other musicians, among them Swedish baroque violist Tove Bagge, they are excited to be joined by drummer and long time collaborator Jan Martin Gismervik for their concert. Their debut album as a trio with Gismervik, Firstness, will be released in May 2022 on dBUT interambience.

Listen to Os music here: o-site.org