Sapere_bilde

Dato: Søndag 19. september kl. 18:00

Pris: Kr. 200,-/150,-

Beethoven og Mozart møter 1800-tallets gitarhelter

Velkommen til konsert med den klassiske gitarduoen Sapere Aude Guitar Duo. Duoen, som er en av landets mest aktive gitarduoer, fremfører utdrag fra deres siste plate samt andre perler fra det tidlige 1800-tallet. Det bys på et variert repertoar, fra Mozarts lekenhet og Beethovens elegante arpeggieringer, til salongmusikk av Fernando Sor og vill edderkoppdans av den italienske Giuliani. Til sammen utgjør dette et program med musikk duoen selv elsker å spille, og som de tror publikum også vil la seg begeistre av.

Sapere Aude Guitar Duo består av Andreas Lines og Karl Michelson. Duoen har vært aktiv siden 2014 og har etter hvert etablert seg som en av Norges fremste klassiske gitarduoer i sitt slag. De spesialiserer seg på repertoar fra det sene 1700- til det tidlige 1800-tallet, og fremfører musikken på instrumenter tidstypiske for den perioden. I 2017 ga de ut sin debutplate Notre Ennuis som fikk god kritikk i media. Høsten 2020 kom album nr 2 Haydn, Mozart, Beethoven & Piccinni der duoen feiret 250-årsjubileet til Ludwig van Beethoven og gitarkomponisten Ferdinando Carulli som begge ble født i 1770.

Billetter i døren, kort og kontant.
200/150,-
Konserten gjennomføres med støtte fra Norsk Kulturfond