Ekesteriør

Aktuelt Arquebus krigshistorisk museum

Kulturpunkt på Arquebus krigshistoriske museum

Her på Haugalandet har vi mye spennende lokal krigshistorie man kan sette seg inn i, og mange forunderlige hendelser fant sted på ulike plasser i vår region. På Arquebus krigshistoriske museum er flere av disse historiene presentert, ikke minst gjennom de mange tusen originale gjenstandene som er utstilt.

Dato: 09.04.2021

utsiden av museet står det noen gjenstander som også har noe å fortelle, og det er disse fire objektene vi nå vil vise frem som Kulturpunkt i landskapet. Objektene er knyttet til perioden rundt andre verdenskrig, man kan selvsagt da besøke disse også før museet åpner for sesongen, og benytte seg av Kulturpunkt!

Det første man ser når man kommer til Arquebus krigshistoriske museum er den i øyenfallende stridsvognen. Denne og flere gjenstander vil du få opp på kulturpunkt-appen din når du slår på GPS, og du beveger deg nær utendørs-objektene. Velkommen innerst i Førresfjorden til en utendørs vandring ved Arquebus krigshistoriske museum!

Med Kulturpunkt blir historien tilgjengelig for alle – der folk bor! Last ned appen og les på nettsida: https://kulturpunkt.org/museum/107/group/840