dagmar_DSC4765

Aktuelt Haugalandmuseet

Har du lyst til å jobbe i Haugalandmuseet i sommer?

Søk på sommerjobb i Haugalandmuseet!

Dato: Søknadsfrist 26. februar 2023

Haugalandmuseet søker museumsverter sommer 2023
Er du kunst- eller historieinteressert, engasjert, omgjengelig og utadvendt? Vi søker deg som er selvstendig og serviceinnstilt, og legger til rette for at publikum får en god museumsopplevelse. Vi ser etter deg som er begeistret og kan skape begeistring!

Som museumsvert og guide er det viktig at du er interessert i det historiske stoffet og kunsten du skal formidle. I tillegg har du ansvar for salg av varer og billetter i vår museumsbutikk. Du må snakke flytende norsk og engelsk, og helst et fremmedspråk i tillegg. Vi oppfordrer spesielt kandidater med annen kulturell bakgrunn til å søke jobb hos oss.

Vi ønsker å videreutvikle Dokken museum med vår levendegjøring av historiske karakterer og søker medarbeidere som kan tenke seg å kle seg i tidsriktige drakter og gå inn i roller, dramatisere og synge. Kanskje du også har kunnskap om ett relevant type håndverk?

Gjennom skoleferien arrangerer Haugalandmuseet Barnas museumsstafett, som er en aktivitet for barnefamilier ved alle våre museer. Du bør derfor ha evne til å engasjere barn.

Les mer om utlysningen her