Fem kvinner, 1954, olje på lerret

Arrangement Haugesund billedgalleri

FULLTEGNET! Museumsstafett | Ragnvald Eikeland 100 år / maleworkshop

Bli kjent med kunstneren Ragnvald Eikeland og lag en vakker julepynt!

Dato: Torsdag 9. desember kl. 19:00

Sted: Haugesund billedgalleri, Erling Skjalgssonsgt. 4, 5523 Haugesund

Pris: Inngang kr. 50,- (Kjøp billett på Ticketco)

I år er det 100 år siden kunstneren Ragnvald Eikeland (1921-1960) ble født og begivenheten er markert med en omfattende utstilling over kunstnerskapet hans. På museumsstafetten denne gang gir gallerileder Grethe Lunde Øvrebø en kort introduksjon til utstillingen, mens konservator Elena Santamarina forteller om en tusenårgammel maleteknikk. Workshopen ledes av Elena Santamarina og formidler Kine Lorås.

Meld deg på workshopen i Haugesund billedgalleri og lær å lage maling slik de gjorde for over tusen år siden! Malingen kalles eggtempera og er en blanding av fargepigment, vann og egg. Den skal brukes til å male vakre mønstre på juledekorasjoner. Inspirasjonen henter vi fra folkekunsten og rosemalingen, men det er også lov å velge sin helt egen stil. Det kreves ingen forkunnskaper og alt utstyr er inkludert. NB! Kun 20 plasser.

Lett servering, inngang kr. 50,- pr. person.

Kjøp billett inklusiv (kun 20 plasser) eller uten workshop her