Facebook header side

Aktuelt Haugalandmuseet

Pressemelding – Natt på museet!

Et helt nytt familiearrangement - midt i hjertet av Haugesund!

Dato: Februar 2023

Haugesund 02.02.2023

Natt på museet

-hva skjer egentlig på museet når lysene slukkes og dørene stenges?

Haugalandmuseet har gleden av å kunne lansere et helt nytt og spennende familiearrangement fredag 10. februar kl. 17:00-20:00, i museumskvartalet, i hjertet av Haugesund!

«Denne kvelden kan du bli kjent med museets krinkler og kroker. Ta med deg lommelykt og opplev et mørklagt museum og Wrangellhagen», sier avdelingsleder for formidling Tove Selås.

Museet er fullt av spennende historier fra en svunnen tid. Fredag blir historiske og mytiske personer levende! Tør du hilse på Huldra? Tror du på nissen og underjordiske? Underveis løser du en rebus og kanskje vinner du en premie.

I kafeen kan du kjøpe noe godt å spise. Fra tårnet i Vår Frelsers kirke høres klokkespill, og i Wrangellhagen kan du grille pinnebrød og epler på bålpanner. «Dette blir så gøy og forhåndssalget er så bra at vi er overbevist om at dette kan være starten på en ny flott tradisjon her på museet», sier Tove Selås.

Arrangementet blir til med museets ansatte og velvillige bidrag fra Krimz Kramz, organist Goos ten Napel, Haugesund sentrum og frivillige i Haugalandmuseets venner.

Praktisk informasjon:

Dato og sted: Fredag 10. februar kl. 17:00-20:00, Karmsund folkemuseum, Skåregt. 142, 5527 Haugesund.

Billett kr. 70,- pr. person. Publikum kjøper billett og velger tidspunkt i Ticketco. Det er begrenset med plasser. Arrangementet passer for alle barn i skolealder, i følge med voksen. Varighet ca. 1 time.

For spørsmål kontakt Tove Selås, avdelingsleder formidling, mobil 909 77 976, ts@haugalandmuseet.no eller Grethe Lunde Øvrebø, mobil 90 88 16 65, glo@haugalandmuseet.no