202907017_4919123134784479_7751642770267355480_n

Arrangement Karmsund folkemuseum

Sildajazz | Anja Lauvdal / Kongle Trio OBS! Få billetter igjen!

Velkommen til to flotte konserter i Wrangell-huset

Dato: Fredag 13. august kl. 13:30 i Wrangell-huset

Tidspunkt: Fredag 13. august kl. 13:30

Sted: Wrangell-huset, Sørhauggata 149, 5527 Haugesund

Pris: Billetter kan kjøpes på Ebillett.no

Anja Lauvdal solo
Anja Lauvdal har vært en markant skikkelse i norsk jazz sine indre og ytre strøk i et drøyt tiår. Vi har lært å kjenne henne som en evig søkende og kreativ pianist i Moskus, bandleder for kollektivet Skadedyr og medlem i bandet Broen. Listen over samarbeidspartnere kunne fylt flere tettpakkede sider i Telefonkatalogen – for de som husker den: Musti, Skarbø Skulekorps, Nils Bech, Jenny Hval, Trondheim Jazzorkester, Sverre Knudsen, Bernhoft, Frida Ånnevik, Erlend Apneseth. Und so weiter! Du skjønner tegningen? Anja har noe helt spesielt som mange vil ha en del av: en helt egen teft for å ta de rette, og ofte litt overraskende musikalske valgene. Hennes første soloalbum er på vei via kredetiketten Smalltown Supersound. Vi er spente på hva som venter oss, men samtidig stolte av å få presentere en av våre aller fremste musikere i et sjeldent intimt format i stuen på Wrangellhuset.
Kongle Trio
Det er stadig nye og friske skudd på den norske jazz-furua. En trio har på kort tid klart å bli alles favoritt, og den trioen vil vi selvsagt presentere for Sildajazzpublikummet! Kongle Trio fører videre det stolte og krevende pianotrioformatet, og inspirasjonskilder som Maria Kannegaard Trio, nevnte Anja Lauvdals Moskus, og Helge Lien Trio, spiller i bandets uttrykk med i en åpen lydvev, der det lekne og innovative dominerer. Det er ikke bare publikum og kritikere som har latt seg fascinere og sjarmere av dette bandet. Trioen er også plukket ut til årets Jazzintro, og har dermed mulighet til å bli kåret til «Årets unge jazzmusikere»!
Liv Andrea Hauge – Piano
Øystein Skjelstad Østensen – Kontrabass