215641649_4990910967605695_7126972874819564840_n

Arrangement Haugesund billedgalleri

Sildajazz | Prisvinnerkonsert – Jan Martin Gismervik

Velkommen til prisvinnerkonsert i Haugesund billedgalleri!

Dato: Torsdag 12. august kl. 18:00

Tidspunkt: Torsdag 12. august kl. 18:00

Pris: Billetter kan kjøpes på Ebillett.no

Trommeslager og komponist Jan Martin Gismervik vant Haugaland Kraft Sildajazzpris i fjor. I år vender han tilbake til festivalen med sin prisvinnerkonsert. Gjennom band som Torg, Monkey Plot og Oker, har Gismervik har bemerket seg som en utforskende og kompromissløs musiker. Sildajazzprisen skal oppmuntre og skape nye muligheter for prisvinneren, noe den tilsynelatende også har gjort denne gangen, med det nye verket Balconies.
På prisvinnerkonserten skal Gismervik urfremføre nyskrevet musikk, med et håndplukket ensemble satt sammen for anledningen. I verket Balconies har Gismervik latt seg inspirere av elektroniske lydbilder, som han har forsøkt å oversette til akustiske instrumenter. Sammen med ham er et knippe musikere som er lommekjente i mange ulike musikalske farvann, og som har spilt i konstellasjoner som Emmeluths Amoeba, Skadedyr, asamisimasa, Streifenjunko og Christian Wallumrød Ensemble.
kjøp billett her: checkout.ebillett.no/200/events/12223/purchase/corona