Foto 2 MHB-F.000602

Sted: Karmsund folkemuseum

Pris:

1. januar kl. 13  ved Madli Hjermann

Bli med på et dypdykk ned i fotosamlingen ved Karmsund folkemuseum. Her er det mange bilder fra sildefisket, helt fra fotografiets barndom og frem til siste del av det 20. århundre. Sildefisket var også et populært motiv for fotografer fra andre deler av landet. Hva påvirket hvordan fotografene presenterte sildefisket og fiskerilandskapet utenfor Haugesund? For å svare på dette må vi se på samfunnsutviklingen, sildefiskets historie, og fotografihistorien. Kanskje vil du få et nytt syn på hvordan fiskeindustrien presenteres i dag?

Begrensa antall plasser – påmelding til post@haugalandmuseet.no/ 52 70 93 60 innen 22.1 kl. 14. Påmeldinga er gyldig når den er blitt bekrefta.

Foto: Fiskere drar opp ei not med sild. Fotograf: Severin Malmin, rundt 1900. Haugalandmuseet/ MHB-F.000602