Nyhetsbrev fra Haugalandmuseet

Følg med på kunst og kulturopplevelser!

Melder du deg på nyhetsbrevet får du jevnlig informasjon om arbeidet vårt og en oversikt over arrangement og tilbud. Vi vil gjerne holde deg oppdatert og sender ut et nyhetsbrev èn gang i måneden. Du melder deg på nyhetsbrevet ved å legge inn navn og mailadresse i feltet nederst på nettsiden vår haugalandmuseet.no

Nyhetsbrev 2023: Januar, Februar, Mars, April, Mai, Sommeren 23

Haugalandmuseet er regionmuseum for Nord-Rogaland, og er en sammenslåing av museene Arquebus krigshistorisk museum, Bokn bygdemuseum, Haugesund billedgalleri, Hiltahuset, Karmsund folkemuseum, Nedstrand bygdemuseum og Vindafjordmuseet. Haugalandmuseet satser bredt på bevaring og formidling av kunst- og kulturhistorie. Museet er arbeidsgiver for alle ansatte i de syv museene, og vi er en vitenskaplig institusjon med høy kompetanse på kunst- og kulturarbeid. Institusjonen eies av kommunene Utsira, Haugesund, Tysvær, Bokn og Vindafjord.

Hovedfokus i Haugalandmuseet er havet, som til alle tider har vært den viktigste leveveien for regionen. Havet er livsnerven. Til inspirasjon for kunstnere, en fluktvei under dramatiske krigsår og kapital til vårt moderne samfunn. Hav, skip og sild er vår kulturarv.

Haugalandmuseet er en levende kulturarena med mye spennende å by på! I tillegg til våre faste og skiftende utstillinger arrangerer vi en rekke foredrag, vernissasjer, sosiale sammenkomster og andre begivenheter gjennom hele året. Velkommen til oss!

Vil du vite mer om hvordan vi behandler personopplysninger, les vår personvernerklæring.