Sono Flux blå_komp

Arr. Haugesund kunstforening

Dato: Torsdag 3. november kl. 17:00

Sted: Haugesund billedgalleri, Erling Skjalgssonsgt. 4, 5523 Haugesund

Pris: Kr. 150,- pr. person betales med Vipps til Haugesund kunstforening #501296

Velkommen til arrangementet «Kunstsuppe» som denne gang byr på konsert med Sono Flux og deilig suppe fra Lothes mat og vinhus!
En konsert med Sono Flux er et møte mellom musikk og billedkunst – en sjelden opplevelse hvor publikum kan følge musikk og tegning i selve skapelsen.
Sono Flux er et samarbeid mellom billedkunstner Bernhard Østebø fra Haugesund og musikerne Line Horneland og Alf Terje Hana fra Stavanger. I gruppas opptredener smelter lyd og bilde sammen i en levende og uforutsigbar prosess.
Musikerne skaper et stykke musikk, mens kunstneren skaper en stor kulltegning. Lines stemme og Alf Terjes gitar, godt hjulpet av elektronikk, bygger opp klangrike lydbilder som er i stadig endring og kommuniserer tett med Bernhards tegninger som vokser gradvis fram. Alt i en atmosfære av gjensidig inspirasjon hvor de tre blir hverandres medskapere. Ingenting er avtalt på forhånd. Musikk og bilde skapes her og nå – og det kommer aldri til å skje på akkurat samme måte igjen.
Konserten, som er den nest siste i en vellykket Rogalandsturné, er et samarbeid mellom Haugesund kunstforening og Sono Flux. Den er støttet av Haugesund kommune, Rogaland fylke og Norske Kunstforeninger.
Kr. 150,- pr. person, betales med Vipps til Haugesund kunstforening #501296
Alle hjertelig velkommen!